array(1) { ["modiramel"]=> string(0) "" } modiramel
undefined
به ســبـــک انـــــــزاهوم
×

"ایران نور چشم ماست"

«ايرانيان را با تمام وجود دوست داريم، چراکه ويژگي‌هاي مشترک فرهنگي بسيار زيادي با هم داريم؛ به همين دليل، بيشترين شعبه‌هاي شرکت بين‌المللي ياتاش در ايران قرار گرفته‌اند».


اينها سخناني است که نوري اوزتاشکين، مدير عامل انزا هوم، روز جمعه 13 مردادماه،پيش از بريدن روبان افتتاحيه‌ شعبه‌ بزرگ اين فروشگاه مبلمان در خيابان شريعتي تهران، بر زبان آورد. او براي اينکه به اهميت کشور ايران از نگاه «ياتاش» اشاره کند، براي مراسم افتتاحيه به‌شخصه به ايران آمده بود. وي بعد از افتتاح هشتمين فروشگاه ياتاش در ايران، وعده داد که شعبه‌ بعدي تا کمتر از يک ‌ماه ديگر در شهر تبريز آغاز به کار مي‌کند. در مراسم افتتاحيه، جنگيز گورسل، رايزن بازرگاني سفارت جمهوري ترکيه در تهران نيز حضور داشتند.

مديرکل ياتاش در گفت‌وگوي اختصاصي با «مجله منزل» از برنامه‌هاي اين برند ترکيه‌اي براي حضور گسترده در ايران گفت.
- شما از ايران به‌عنوان «نور چشم» و «کشوري با مشابهت‌هاي فرهنگي فراوان» ياد کرديد. اين نزديکي مسافت و اخلاق چه تأثيري روي کيفيت کار شما در کشور ما داشته است؟
«ما به تحقيقات بازار اهميت خاصي مي‌دهيم و براي نزديک شدن به کشور شما، پيش از حضور در ايران سليقه‌هاي ايراني را بررسي کرده‌ايم. اگر به مفهوم کلي توليدات ما توجه کنيد، خيلي زود متوجه مي‌شويد که محصولات ما عموما در سبک مدرن هستند که در تمام دنيا نيز قابل‌استفاده است. اينکه بخواهيم صرفا براي يک کشور خاص محصول توليد کنيم، کار دشواري است. به‌جاي آن تلاش کرده‌ايم تا ميانگين کلي سليقه‌ها – که در جهان نيز متداول است – را سرمشق قرار بدهيم. ما مد و تکنولوژي روز را دنبال مي‌کنيم و با کارهايمان مي‌توانيم راحتي را براي زندگي افراد به ارمغان بياوريم».
- محصولات انزا هوم و ياتاش به خاطر کيفيت بالا و طراحي خاصشان مورد سوءاستفاده‌ سودجويان قرار گرفته‌اند و اين شهرت باعث شده تا گروهي با توليد محصولات تقلبی به نام ياتاش و انزا هوم سودهاي هنگفت کسب کنند.


مشتري‌هاي وفادار برند شما چطور مي‌توانند از خريد محصولات اصل مطمئن باشند؟
«ما تمام محصولات را مارک‌دار مي‌کنيم. از طرف ديگر، چيزي که مهم است اين‌ است که ما از مردم مي‌خواهيم از مرکز موردنظر خريد نمايند. جنسي که از فروشگاه‌هاي رسمي ما خريداري مي‌کنند، قطعا اصل بوده و شامل خدمات خاص ما مي‌شود. توصيه‌ هميشگي‌مان به مشتري‌ها اين است که فقط به فروشگاه‌هاي ما بيايند».
- برنامه‌تان براي حضور در ايران چيست؟ فروشگاه تبريز که به‌زودي افتتاح خواهد شد. برنامه‌ ديگري هم براي حضور گسترده‌تر در ايران داريد؟
«ما مي‌خواهيم تا حد امکان تعداد فروشگاه‌هايمان را در سطح کشور گسترش دهيم. در حال حاضر محصولات ما در نزديک به 40 کشور؛ ازجمله انگلستان، اتريش، آلمان، فرانسه، مجارستان، بلغارستان و... صادر مي‌شود، اما حضورمان در ايران کاملا متفاوت با ديگران است».

شرکت ايرياتاش نماينده انحصاري ياتاش ترکيه در ايران فعاليت خود را از سال 1382 آغاز کرده است، که در حال حاضر با بيش از 200 پرسنل داراي بيشترين درصد رشد در صنعت مبلمان و کالاي خواب کشور است و همينطور طي سال هاي اخير به عنوان يکي از ممتازترين برندها در صنعت واردات مبلمان شناخته شده است.
سيستم فروش و کنترل رضايت مشتري در سامانه‌ فروشگاهي ياتاش و انزا هوم که اکنون بيشترين شعبه‌هاي بين‌المللي خود را در داخل ايران باز کرده، خاص و منحصربه‌فرد است. اين گروه با سامانه‌هاي ويژه‌اي رضايت مشتري و کيفيت محصولاتشان را مي‌سنجند که اکنون مورداستفاده‌ تعدادي از برترين برندهاي جهان است. چرا بايد از بين تمام برندهاي مطرح دنيا، برند ترکيه‌اي «انزا هوم» را انتخاب کنيم؟

"ما به مشتري‌هايمان تعصب داريم"

کنترل دقيق با دوربين

بررسي رضايت مشتري در فروشگاه‌هاي «ياتاش» و «انزا هوم» با دوربين‌هاي مجهز به حس‌گرهاي پيشرفته سنجيده مي‌شود. اين روش که در دنيا هم سابقه‌ چندان زيادي ندارد، مشتري را از لحظه‌ ورود به فروشگاه رديابي مي‌کند. مسير حرکت مشتري و محل‌هاي توقف او توسط تيم ويژه‌اي بررسي مي‌شود. اگر دليل ايستادن و تأمل مشتري در يک منطقه‌، خاص بودن يک جنس باشد، در آن قسمت تمرکز بيشتري مي‌گذارند. در صورتي که مشتري در محلي معطل شده باشد، موضوع تحت بررسي و پي گيري مديران مجموعه قرار خواهد گرفت.

عطر مخصوص و صداي دلنشين

«انزا هوم» يک خانه‌ واقعي است. وقتي وارد آن مي‌شويد، درست مثل يک مشتري VIP با شما برخورد مي‌شود. شيشه‌ها کاملا در برابر حرارت، رطوبت و صدا عايق هستند. با اين حساب وقتي وارد فضاي فروشگاهي «ياتاش» مي‌شويد، عملا صداي بيرون به گوشتان نمي‌خورد و آرامشي خاص شما را در برمي‌گيرد تا بتوانيد با خيال راحت انتخاب کنيد.
عطر مخصوص ياتاش که تمام مدت در فضا پراکنده مي‌شود و موزيک دلنشين ترکي تمام مدت در همه‌ بخش‌هاي فروشگاه به گوش مي‌رسد. همه‌ اينهاست که باعث آسودگي مشتري خواهد شد.

فروشگاه مبلمان، سرويس خواب و کالاي خواب با کافه‌ مخصوص (کافه انزا)

مشتري‌ها بايد در تمام شعبه‌هاي انزا هوم احساس آرامش داشته باشند؛ به همين دليل در ابتکاري خاص يک کافه مخصوص مشتريان در بخشي از شعبه‌ شريعتي داير شده است. مشتري‌ها مي‌توانند پس از انتخاب مبلمان موردنظرشان براي مدت دلخواه در اين کافه، مهمان ما باشند. تمام خدمات اين کافه رايگان است و با بهترين کيفيت از مهمانان پذيرايي مي‌شود. در اين کافه مي‌توان درباره‌ قيمت‌ها و مدل‌هاي مختلف مبلمان بحث و تبادل‌نظر کرد. اگر اطلاعات بيشتري نياز داريد، کارشناس فروش هم تمام مدت شما را همراهي مي‌کند.

اجناس کاملا ترک هستند

تمام اجناس اينجا به‌طور مستقيم از ترکيه به کشور وارد شده‌اند. دکوراسيون فروشگاه، امکانات آن و تمام اجناس دکوري تمام شعبه‌هاي ياتاش نيز با حضور کارشناسان ويژه‌ معماري شرکت ياتاش از ترکيه چيدمان مي‌شوند. تمام اجناسي که قرار است به فروش برسند نيز برند «انزا هوم» و «ياتاش» را بر روي خودشان دارند. شايد برايتان جالب باشد که بدانيد اکثر متريال استفاده شده در ساخت اين فروشگاه‌ها هم کاملا خارجي است و از کشور ترکيه وارد شده است.

کنترل رضايت مشتري با «هپي کال»

خدمت‌رساني به مشتري‌ها فقط شامل زمان ورود آنها به فروشگاه نمي‌شود. بخش مهمي از همراهي با مشتري مربوط به زماني است که آنها از فروشگاه خارج شده‌اند. ياتاش ضمن اينکه وظيفه دارد، تمام مبلمان درخواستي مشتري را به هر نشاني که مايل بودند برايشان رايگان بفرستد، خدمات نصب نيز کاملا رايگان است.
از همه‌ اينها مهم‌تر، سنجش رضايت مشتري پس از دريافت کالاست. کارشناسان «ياتاش» پس از پايان فروش در چند نوبت با مشتري تماس مي‌گيرند تا درباره‌ رضايتشان اطمينان حاصل نمايند. اگر در هرکدام از اين مراحل مشکلي به وجود بيايد، شرکت ياتاش بدون دريافت کوچک‌ترين هزينه‌اي مشکل را برطرف خواهد کرد.

Real Time Analytics