array(1) { ["bahar-modası"]=> string(0) "" } bahar-modası
undefined
به ســبـــک انـــــــزاهوم
×

10.03.2016

 

مد بهار

 

آمدن بهار، آنقدر روز مهمی است که قریب به صدها سال است که به جرات می توان گفت در هر کشور و فرهنگی، با برپایی مناسبت ها و اعیاد مختلف جشن گرفته می شود. بهار سمبل زندگی، تولدی دوباره و برکت می باشد. بسیار عجیب است، سمبل فصل زمستان که سفیدی برف می باشد، با پایان یافتن زمستان، طبیعت را رها کرده و به خانه هایمان وارد می شود. در این زمان، همانطور که رخت و لباس های سفیدمان را از کمدها بیرون می آوریم، گویی خانه هایمان نیز به این سفیدی فصلی احتیاج پیدا می کنند.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی که در سال های اخیر با سرعت بسیار بالایی اطراف ما را احاطه کرده و زندگی ما را تحت الشعاع قرار داده است، سبب شده که از شلوغی و هیاهوی روزمره فاصله گرفته و صاحب سبک دکوراسیون، ساده و راحت شویم. وطن اصلی این سبک که می توان آنرا "Fresh" نیز نامید، همانطور که از نامش پیداست کشورهای دانمارک، نروژ، سوئد و فنلاند می باشد. این هنر دکوراسیون، که از شمالی ترین قسمت اروپا نشات گرفته است، امروزه به سبک مورد علاقه ی تمامی دنیا مبدل شده است.

همانگونه که در فصل زمستان با نگاه کردن به تپه های مملو از برف و مشاهده ی انبوه درختان که به شکل ردیف ردیف در کنار همدیگر قرار گرفته اند، آرامشی وصف ناپذیر می یابیم، پس از پایان زمستان نیز به دنبال همان آرامش در خانه هایمان هستیم. خیلی سخت نیست و به راحتی می توانیم تناسب چوب و سفیدی را که سالیان سال با ما عجین هستند را در خانه هایمان بیابیم..

در انتخاب پارچه ی پرده، مبلمان و از این قبیل وسایل منزلتان جسور باشید. پارچه های لوکس مخمل، به آرامش خانه ی شما کمی هیجان بخشیده و باعث ایجاد تعادل در زیبایی کلی منزلتان خواهد شد. از طرفی رومیزی های دکوراتیوی که می توانید با تکه های اضافی و باقیمانده ی پارچه ها فراهم آورید، هم می تواند جهت ارزیابی زمان های خالی شما وسیله ی سرگرمی خوبی بوده و هم اینکه وسیله ای جهت تکمیل دکوراسیون شما محسوب گردد.

برای داشتن یک دکوراسیون خانگی به سبک اسکاندیناوی، اولین کاری که می بایست انجام دهید خداحافظی با مجموعه ی اشیاء و وسایلی می باشد که سالیان زیادی است در منزل شما بوده و دل کندن از آنها برای شما سخت می باشد. بطور کلی دیگر با رنگ های متفاوت سر و کار نخواهید داشت. در دکوراسیون اسکاندیناوی، رنگ سفید غالب و تاثیر گذاری بر دیوارها و مبلمان ها حاکم می باشد. خطوط و نقاط سیاه رنگ، تکمیل کننده ی این رنگ سفید خواهند بود. از طرفی وسایل و جزئیات چوبی که در نقاط مختلف خانه ی خود قرار خواهید داد به مثابه ی خامه ی کیک شما خواهد بود. همچنین قادر خواهید بود که با استفاده از آکسسوارهای متعلق به فرهنگ اسکاندیناوی، خانه ی خود را به یک گالری هنری تبدیل نمایید.

شاید دلیل عدم موفقیت در جامه ی عمل پوشانیدن به بهترین افکاری که به ذهنتان خطور می کند، فضای دلگیر سالن خانه ی شما باشد. لطفی به خود کنید و خود را به آغوش بهار بسپارید. برای یک آغازی جدید، خود را تسلیم تناسب انگیزه بخش، رنگ سفید و ظرافت چوب نمایید.

 
Real Time Analytics